02_oriasplakat_Expo_gastropan2020

TEHNOLOGII, TENDINȚE ȘI NOI PREGĂTIRI PENTRU EXPLORARE LA GASTROPAN, 17-19 MARTIE 2023, LA BRAȘOV!

Brașov, 17-19 martie 2023 – de la materii prime la produsul finit; utilaje de fabricare a aluatului până la cuptoare; calitate și inovație – sunt cele două cuvinte cheie ale unui sector precum panificație, patiserie, cofetărie, Horeca, care revin la expoziția GastroPan, programată în perioada 17-19 martie 2023, la centrul Lux Divina. Acest eveniment își confirmă încă o dată punctul de întâlnire al profesioniștilor din panificație, patiserie, cofetărie, gelaterie, ciocolaterie, morărit și HoReCa, dar și oportunitatea de formare de parteneriate și discuții pentru toate părțile interesate ale lanțurilor de aprovizionare aparținând industriei alimentare.

OCUPAREA STANDURILOR ARE LOC ZI DE ZI
GastroPan 2023 va fi o ediție cu adevărat orientată spre calitate care confirmă aspectul internațional pe care îl are. În acest moment, aproximativ un procent de 70% este ocupat din suprafață totală ocupabilă, fiind înregistrați peste 45 de expozanți din țară, dar și străinătate. Printre cele mai multe țări reprezentate sunt România, Germania, Republica Moldova, Italia, Franța, Serbia, Spania, Ungaria care se vor reuni pentru a prezenta cele mai noi utilaje și echipamente de lucru realizate conform cerințelor din ziua de azi, cele mai interesante materii prime și ingrediente bazate pe tendințele actuale, dar și cele mai inovative soluții și tehnologii care pot fi implementate cu ușurință în business-urile proprii.

1-k-23

UN ACCENT PUTERNIC PE INOVARE
Va fi prezentată inovația în aspectele sale cele mai tehnologice: aplicații, logistică, livrare de alimente, comerț electronic, trasabilitate și multe altele. Un loc pentru cele mai moderne soluții care va propune inițiative, atât pentru producătorii și furnizorii majori, cât și pentru start-up-uri inovatoare, alături de bunele practici aduse de expozanți. Producătorii și furnizorii din industria panificației, patiseriei, cofetăriei și HoReCa își vor uni forțele și vor prezenta ei înșiși uniți și compacți produsele și serviciile lor celor interesați pentru modernizarea, investirea sau chiar deschiderea unor business-uri. De la semifabricate până la procesare și echipamente, prin ocazii de cumpărare în comerțul cu amănuntul pe scară largă și stilurile de consum în afara casei – la GastroPan, există ocazia de a afla cele mai noi tendințe, inovații și tehnologii din lume. Astăzi, mai mult ca niciodată, târgurile și expozițiile sunt instrumente ale politicii industriale: participarea la un eveniment înseamnă adăugarea unui alt important factor de creștere la prevederile puse în aplicare pentru dezvoltare la nivel național și european. Cu atât mai mult într-o locație precum Brașov, care își recapătă rapid rolul important și atrage din nou interesul investitorilor români și străini, confirmând accesibilitatea sa logistică.

2-k-23

UN EVENIMENT ÎN PERSOANĂ ȘI ÎN DEPLINĂ SIGURANȚĂ
Ediția a XIV-a a expoziției internaționale GastroPan confirmă a fi piața ideală pentru a întâlni toate cele mai importante afaceri din sectorul ospitalității profesionale, atât românești, cât și străine. Pentru toți prezenți, va fi o oportunitate de a arunca o privire mai atentă asupra noilor produse și de a se întâlni personal an de an. Ca să nu mai vorbim de faptul că expozanții și vizitatorii vor beneficia de protocoalele de siguranță deja testate anul trecut, care includ numeroasele intervenții structurale finalizate la centrul de expoziții. Pentru toți jucătorii din lanțurile de aprovizionare, GastroPan va reprezenta o oportunitate unică de a ne întâlni cu colegi din toată lumea – expozanți, cumpărători și vizitatori profesioniști – și să înțeleagă tehnologia și produsul, inovații, tendințe de consum asupra cărora ar trebui să se concentreze dezvoltarea afacerii lor. Beneficiul participării în persoană va genera nu numai o platformă pentru potrivirea afacerilor și crearea de rețele, dar și un moment de împărtășit de cunoștințe și abilități, datorită unui program de evenimente de neegalat.

3-k-23

COACEREA ȘI GĂTITUL: CU SAU FĂRĂ IoT
Lux și durabilitate, noi tendințe și dinamică de consum, fără precedent a scenariilor de piață și profesioniști din ce în ce mai specializați, cum ar fi procentul în creștere a brutarilor și cofetarilor din lume. În zilele noastre, întreaga brutărie și lanțul de aprovizionare cu produse de patiserie și cofetărie, se reînnoiește constant, așa cum poate astăzi, există o semnificație cât mai mare a tehnologiei. Acest lucru demonstrează utilizarea de utilaje și echipamente flexibile, capabile de a oferi rezultate precise, consistente, făcând toată diferența În centrul tuturor, acolo este o reducere a consumului de timp și energie, precum și o creștere a funcționalității, care poate fi realizată prin inteligența artificială, utilă pentru controlul online al parametrilor și programelor – o tendință, cea a loT (Internet of Things), care se împerechează cu dispozitive digitale, dar destinate a fi utilizate și în brutăriile mici.

4-k-23

ÎNTRE FĂINĂ ȘI PRODUSE DE PATISERIE DE LUX, EVOLUȚIA NU SE OPREȘTE NICIODATĂ
Tendința este aceeași, aproape peste tot. Clienții care apelează la produsele de brutărie și cofetărie caută acum un produs de calitate, fie că este pâine, pizza sau produs de patiserie. Exact din acest motiv, la următoarea ediție a expoziției GastroPan, se dorește contribuirea la răspândirea culturii calității și inovației și în lumea patiseriei la nivel internațional cu o privire directă către viitor. Dar este și transformarea care își face drum prin lumea patiseriei atingând lumea brutăriei. Aici se vorbește despre tendințele noi, precum preparate cu făinuri alternative – din cea cu aromă de turmeric fără gluten, obținându-se pizza (creată pentru persoanele cu boala celiacă), până la produse preparate cu făinuri și leguminoase – și redescoperirea unor ingrediente, precum făinuri integrale măcinate cu piatră sau cele din dovleac sau spelță, folosită în rotație pentru a avea mereu la ofertă un produs diferit. Ca să nu mai vorbim despre actuala și inevitabila temă a panificației – maiaua – care este folosită și introdusă, mai nou, și în produse de patiserie (panettone).

5-k-23

COMPONENTELE DESERTURILOR FESTIVE, PREZENTATE DE LA ÎNCEPUT PÂNĂ LA FINAL
Făinuri alternative, noi metode de preparare, ingrediente, dar și maiaua – sunt elementele principale pentru industria cofetăriei. Expoziția GastroPan oferă perspective, produse noi și tendințe pentru toate cele 365 de zile pe an – torturi de la varianta clasică cu blaturi cu vanilie și ciocolată, până la alternative de deserturi cu citrice confiate, migdale, stafide aromate sau cu smochine albe. Progresele tehnologice au dus la inovații semnificative în sectorul cofetăriei. Clienții apelează la aplicații și inteligență artificială (AI) pentru sfaturi nutriționale individualizate și o mai bună înțelegere a satisfacerii cerințelor lor nutriționale.

6-k-23

TOATE TENDINȚELE HORECA DE MÂINE, PREZENTATE LA GASTROPAN
Schimbările pentru sectorul HoReCa nu reprezintă ceva nou, această industrie este în continuă schimbare, adaptându-se la nevoile consumatorului. Tendințele sunt adesea un răspuns la provocările afacerilor. Sectorul restaurantelor s-a confruntat întotdeauna cu două provocări cheie – recrutarea și formarea personalului și costurile ridicate. La acestea se adaugă concurența tot mai mare din sector. Restaurantele au fost în top în ultimii ani și vor face acest lucru în anii următori. Sunt accesibile, convenabile și la modă. Se dorește mâncare de înaltă calitate, cu servicii complete. Găsirea unui specialist înainte de pandemie a fost o provocare, astăzi este un miracol. Aici, tehnologia dă și o mână de ajutor. Automatizarea devine un subiect cât mai actual, făcându-și intrarea și în industria panificației și HoReCa. Un exemplu este robotul care poate înlocui chelnerul într-un restaurant: preia comanda și o transportă clientului până la masa acestuia, interacționând activ cu clientul. Robotul care realizează curățenia spațiului de lucru după preferințele personalului este o inovație în industria panificației ușurând munca acestuia. Unele dintre aceste soluții și inovații au fost prezentate la standurile expozanților de la GastroPan 2022, urmând a fi prezentate altele noi împreună cu toate cele necesare pentru funcționarea unei afaceri din industria HoReCa.

7-k-23

LA GASTROPAN, AFACERILE RIMEAZĂ CU INOVAȚIE
GastroPan se confirmă ca un adevărat loc de expunere al echipamentelor inovatoare la nivel global. Oferă, printre altele, o consolidare a conținutului evenimentului, o sinergie între fizic și digital și oportunitatea de a forma noi relații de lungă durată între expozanți și clienții săi. De la ospitalitate la consultanță, de la bucătari la antreprenori digitali. Discuțiile ce vor avea loc la standurile expozanților între producători și furnizori și cei mai importanți vorbitori din industrie (patronate, asociații) discutând despre problemele pe care cele mai recente rapoarte le-au identificat la nivel național și internațional.

8-k-23

NOI PRODUSE ȘI TENDINȚE, PREZENTE LA GASTROPAN
Noile produse din acest an demonstrează mai presus de toate: inovațiile anului 2023, fiind caracterizate prin durabilitate, sănătate și comoditate. Alimentele pe bază de plante sunt o temă continuă. Tendința către proteinele pe bază de plante a înregistrat un mare progres în ultimii ani. Diverse companii alimentare și băuturi caută să folosească ingrediente pe bază de plante ca suplimente sau principala atracție a noilor lor dezvoltări de produse. Consumatorii devin din ce în ce mai sensibili la tema sustenabilității, astfel încât proteinele pe bază de plante devin tot mai populare la ei. Produsele alimentare care poartă acest titlu pretinde că „pe bază de plante” sunt deosebit de populare. Sursele de proteine pe bază de plante includ, printre altele, soia, mazărea, semințele de dovleac și semințele de floarea soarelui. Produsele noi includ, de exemplu, biscuiți de năut din cereale integrale, biluțe proteice, salată de pește pe bază de plante, sos pe bază de plante făcut din fasole sau ambalaje din sfeclă roșie. De asemenea, noutățile cuprind produse cu beneficii suplimentare legate de sănătate și ingrediente naturale fără coloranți artificiali. Aici intră în joc produsele cu etichetă curată. Etichetarea curată oferă utilizatorului final informații despre ingrediente, origine, factori etici și factori ecologici. Aici, expozanții prezintă un exemplu de inovație de produs ca fiind înghețata cu caviar și mentă cu bază de vanilie care a fost populară și degustată de sutele de vizitatori, iar în cadrul Concursurilor GastroPan 2022, inovația a fost de nemăsurat, începând de la pâine cu ardei, pâine cu dovleac și cărbune activ până la torturi cu 3 tipuri de blaturi de la diferite prăjituri. Subiectul durabilității rămâne și el de actualitate. Aici, produse precum ambalajele biodegradabile care iau locul ambalajelor clasice, obținute din trestie de zahăr în diferite forme, conform cerințelor clientului, limonada făcută din fel de fel de ingrediente, până la pahare pe bază de hârtie funcționează destul de bine. Profilurile de aromă neobișnuite și modalitățile de prezentare a produselor nu se limitează la băuturi – ele pot fi găsite și în segmentul alimentelor congelate. Cele mai recente tendințe și potențiale soluții viitoare pot fi găsite la zonele tematice ale expoziției Gastropan.

9-k-23

10-k-23

11-k-23